Для Вас, батьки.






5 шляхів до серця дитини



ОБОВ’ЯЗКИ ТА ПРАВА БАТЬКІВ

Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.

Стаття 59 Закону України «Про освіту» покладає на батьків відповідальність за фізичне здоров'я і психічний стан дітей, створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей. Утримання своїх дітей до повноліття — це конституційний обов'язок кожного громадянина України.
Сім'я, дитинство, материнство і батьківство охоро­няються державою. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за вихован ня, навчання. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за одержання дитиною повної загаль­ної середньої освіти і зобов'язані:
• забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою на­вчання;
• постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їхніх природних здібностей
• поважати гідність дитини, виховувати праце­любність, доброту, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, навколишнього природного середовища, дер­жавної та рідної мови, любов до своєї країни, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

• виховувати в дітей повагу до законів, прав, основ­них свобод людини.
У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, загальноосвітній навчальний заклад може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
• обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
• звертатися до органів управління освітою, керівни­ка загальноосвітнього навчального закладу та органів громадського самоврядування з питань навчання і ви­ховання дітей;

приймати рішення про участь дитини в інно­ваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу.


Рекомендації щодо користуванням шкільним сайтом для організації дистанційного навчання



1. Зайти на сайт школи 

2. Відкрити рубрику "Дистанційне навчання 2021"

3. Вибрати свій клас

4. Відкрити завдання по предмету

Кожного дня запрошую учнів на онлайн зустрічі у GOOGLE MEET за окремими посиланнями Посилання та час зустрічі буду  повідомляти у Viber-групі класу.

Завдання складається з конспекту уроку, зазначеними сторінками підручника для опрацювання та обов’язковим завданням для виконання
При виконанні завдань рекомендуємо дотримуватися наступних порад
- завдання виконувати систематично, краще дотримуватися розкладу уроків;

- спочатку опрацьовувати теоретичний матеріал, а потім приступати до виконання письмових завдань;
 при виконанні письмових завдань обов’язково вказувати дату;
- письмові завдання виконувати у робочому зошиті або у зошиті з друкованою основою.
Шановні батьки! Просимо Вас контролювати виконання завдань вашою дитиною
Якщо виникають питання щодо опрацювання навчального матеріалу вашою дитиною, звертайтеся за консультацією до вчителя, які зобов’язані надати вам консультацію
Учні, які не мають доступу до мережі Інтернет, будуть забезпечені завданням в друкованому вигляді.

                                                     

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ВИХОВАННЯ

1. Любіть свою дитину, і нехай вона ніколи не засумнівається в цьому.

2. Приймайте дитину такою, якою вона є, з усіма чеснотами і недоліками.

3. Спирайтеся на краще в дитині, вірте в її можливості.

4. Прагніть зрозуміти свою дитину, загляньте в її думки і почуття; частіше ставте себе на її місце.

5. Створіть умови для успіху дитини; дайте можливість відчути себе сильною, розумною, щасливою.

6. Не намагайтеся реалізовувати в дитині свої нездійснені мрії та бажання.

7. Пам'ятайте, що виховують не слова, а особистий приклад.
8. Не порівнюйте свою дитину з іншими дітьми, особливо не ставте їх у приклад. Пам'ятайте, що кожна дитина неповторна і унікальна.

9. Не розраховуйте на те, що дитина виросте такою, як ви хочете.

10. Пам'ятайте, що відповідальність за виховання дитини несете саме ви.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ



·                  Не залякуйте дітей школою, це призведе до небажання дитини йти туди. Особливо небезпечно це стосовно боязких, невпевнених у собі дітей.

·                  Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу.

·                  Суворість і доброзичливість у вихованні дітей повинні бути помірними.

·                  Сприяйте добрим взаємостосункам вашої дитини з однолітками, бо якщо їх нема, виникає відчуття напруги і хвилювання, що призводить до появи відчуття неповноцінності, агресивності у дитини може сформуватися негативне ставлення до дітей, до школи.

·                  Головну увагу при формуванні невимушеності в спілкуванні з дорослими приділяйте сюжетно-рольовій грі (гра в школу, програвайте роль учителя).

·                  Для формування адекватного рівня спілкування і взаємодії дитини з однолітками використовуйте ігри, за правилами яких діти змушені узгоджувати свої дії для виконання спільного завдання.

·                  Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватної оцінки та самооцінки, використовуйте режисерські ігри, в яких носіями ролей виступають іграшки (ляльки, тварини), дитина сама створює і реалізовує сюжет гри, одночасно виконуючи різні ролі.

·                  Для формування навчальної діяльності застосовуйте дитяче експериментування, у процесі якого діти «відкривають» нові сторони і якості об'єктів, нові знання народжують нові питання.

Орієнтовний перелік того, що необхідно дитині знати і вміти на кінець дошкільного періоду

СОЦІАЛЬНО-СУСПІЛЬНІ, ПОБУТОВІ ЗНАННЯ

Діти знають:

- назву нашої країни та її столиці;

- прапор, герб України;

- назву рідного міста, села, адресу, прізвище, ім’я, по-батькові батьків;

- дні тижня, їх послідовність;

- назву поточного місяця.

Діти вміють розповідати про свою сім’ю;

- називати і відрізняти різні частини доби і їх послідовність;

- розуміти поняття „вчора”, „сьогодні”, „завтра”, називати місяці року;

- відрізняти і називати дерева по листям та плодам.

Діти мають уявлення

- про сезонні зміни в природі;

- про свійських та диких тварин;

- про перелітних та зимуючих птахів;

- про залежність змін у живій природі від змін у неживій природі;

- про умови, необхідні для росту рослин;

- про лісові ягоди і гриби;

- про овочі і фрукти;

- про дерева, кущі, квіти



МИСЛЕННЄВІ ОПЕРАЦІЇ

Діти вміють:

- порівнювати, класифікувати, групувати предмети;

- називати матеріали, з яких виготовлені ці предмети;

- розуміти значення узагальнюючих слів;

- порівнювати довжини, висоту, ширину;

- орієнтуватися на аркуші паперу;

- розрізняти форму предметів;

- створювати з кількох трикутників та чотирикутників інші фігури;

- порівнювати до 10 різних за формою предметів;

- ділити коло, квадрат на 2 і 4 рівні частини.



МАТЕМАТИЧНІ ЗНАННЯ

Діти знають:

- склад числа першого десятка ( з окремих одиниць);

- як отримати число першого десятка, додаючи одиницю до попереднього числа та віднімаючи одиницю від наступного за ним в ряду;

- цифри 1,2,3,4,5,6,7,8,9;

- знаки +, -, =, <, >.

Діти вміють:

- називати числа в прямому та оберненому порядку;

- співвідносити цифру і кількість предметів;

- складати та розв’язувати задачі на одну дію на додавання та віднімання;

- користуватися арифметичними знаками дій;

- вимірювати довжину предметів.



МОТОРИКА ТА КООРДИНАЦІЯ

Діти вміють:

- прямо та твердо ходити, бігати, стрибати;

- ловити та кидати м’яча;

- застібати ґудзики та зав’язувати шнурки;

- проводити на папері прямі рівні лінії;

- „бачити” рядок у зошиті та писати у ньому;

- "бачити" клітинки та точно виконувати по них малюнок

КУРС ДЛЯ БАТЬКІВ 
"Як навчити дитину захищатися?"

"Як дітям визначити та захистити особисті кордони"

"Як дітям берегти та захищати своє тіло?"

"Як дітям застосувати та захистити своє «Ні!»

"Як дітям діяти та кому довіряти, щоб себе захистити?"

 

ЗАХИСТИТИСЬ ВІД КОРОНАВІРУСУ: ЩО МАЄ БУТИ В РЮКЗАКАХ УЧНІВ (ДОПОМОЖІТЬ ДИТИНІ ПРАВИЛЬНО ОРГАНІЗУВАТИСЬ)

 

5 речей, які треба знати батькам про коронавірус – роз’яснення МОН та МОЗ



ГОТУЄМО ДИТИНУ ДО ШКОЛИ:



      Сучасні завдання в цікавій та захоплюючій формі допоможуть батькам та вихователям дитячих садків підготувати дитину до навчання у школі

Висока самооцінка: чи погано це для дитини?

ТАКІ ФРАЗИ, ЯК «МОЛОДЕЦЬ, ЩО ПОДІЛИВСЯ» АБО «ВІДМІННО ПРОЇХАВСЯ», РОЗКОТИСТОЮ ЛУНОЮ ЗВУЧАТЬ НА ДИТЯЧИХ МАЙДАНЧИКАХ. ТРЕНЕРИ ВИДАЮТЬ СТРІЧКУ КОЖНІЙ ДИТИНІ. ПІД РУБРИКОЮ «Я ОСОБЛИВИЙ!» ПУБЛІКУЮТЬСЯ СЕРІЇ КНИГ, ЗАПЕВНЯЮЧИ ЧИТАЧІВ, ЩО ЗДАТНІСТЬ ГРАТИ ІЗ ДРУЗЯМИ ТА СПІВАТИ ПІСНІ РОБИТЬ ЇХ ПО-СПРАВЖНЬОМУ НЕПОВТОРНИМИ. НАМ СКАЗАЛИ, ЩО КЛЮЧ ДО ЩАСТЯ Й УСПІХУ ДИТИНИ – ЦЕ ВИСОКА САМООЦІНКА, І МИ ХВАЛИЛИ Й ЗАХИЩАЛИ СВОЇХ ДІТЕЙ ВЕСЬ ЦЕЙ ЧАС. АЛЕ ЧИ НЕ ЗДАЄТЬСЯ ВАМ, ЩО ПІДВИЩЕННЯ САМООЦІНКИ ЗАЙШЛО ЗАНАДТО ДАЛЕКО?
           БАГАТО ЕКСПЕРТІВ СТВЕРДЖУЮТЬ, ЩО, ЗАМІСТЬ ТОГО ЩОБ ВИХОВУВАТИ ЗДОРОВИХ ВІДМІННИКІВ, МИ РОСТИМО ПОКОЛІННЯ САМОЗАКОХАНИХ НАРЦИСІВ. «НАШЕ СТАРЕ РОЗУМІННЯ САМООЦІНКИ, БЛИЗЬКЕ ДО ІСТОРИЧНОГО ПЕРІОДУ КРОВОПУСКАНЬ ТА АЛХІМІЇ, УЖЕ ЗБЛЯКЛО, ТЕПЕР БАТЬКАМ НАЛЕЖИТЬ ВИКИНУТИ ВСІ КОНЦЕПТУАЛЬНО ЗАСТАРІЛІ Й НЕПОТРІБНІ РЕЧІ», – КАЖЕ ААРОН КУПЕР, ДОКТОР ФІЛОСОФІЇ, СПІВАВТОР КНИГИ «Я ПРОСТО ХОЧУ, ЩОБ МОЇ ДІТИ БУЛИ ЩАСЛИВИМИ».
             ДОКИ ЕКСПЕРТИ В УСЬОМУ ЗВИНУВАЧУВАЛИ НИЗЬКУ САМООЦІНКУ – ВІД ПОГАНИХ ОЦІНОК ДО ЗЛОЧИННОЇ ПОВЕДІНКИ, РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ПОКАЗАЛИ, ЩО НАБАГАТО ЧАСТІШЕ ВСЬОМУ ВИНОЮ Є САМЕ ЗАВИЩЕНА САМООЦІНКА. СТАТТЯ «ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ САМООЦІНКИ» РОЯ БАУМЕЙСТЕРА, ПРОФЕСОРА СОЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ З УНІВЕРСИТЕТУ ШТАТУ ФЛОРИДА, ПРОБУДИЛА ВЕЛИЧЕЗНИЙ ІНТЕРЕС ДО ВИКЛАДЕНОГО В НІЙ ТВЕРДЖЕННЯ, ЩО ЗЛОЧИНЦІ Й НАРКОМАНИ НАСПРАВДІ МАЮТЬ БІЛЬШ ВИСОКУ САМООЦІНКУ, НІЖ СЕРЕДНІЙ ПОКАЗНИК У НАСЕЛЕННЯ В ЦІЛОМУ. ДОКТОРИ ФІЛОСОФІЇ МАРТІН СЕЛІГМАН ТА ЕРВІН ШТРАУБ ВИЯВИЛИ, ЩО СУЧАСНА ЗВИЧКА ПОСТІЙНО ХВАЛИТИ ДІТЕЙ РОБИТЬ ЇХ ЦИНІЧНИМИ ТА НЕВМОТИВОВАНИМИ. ТАКОЖ І ШАНОВНИЙ ЕКСПЕРТ У ПИТАННЯХ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ Т. БАРРІ БРАЗЕЛТОН, ДОКТОР МЕДИЦИНИ, НАПИСАВ НЕДАВНО В «THE NEW YORK TIMES», ЩО СЛОВО «САМООЦІНКА» УТРАТИЛО СВІЙ СЕНС.
              АЛЕ БАТЬКИ ХОЧУТЬ УСЬОГО ЛИШЕ, ЩОБ ЇХНІ ДІТИ МАЛИ ПОЗИТИВНЕ УЯВЛЕННЯ ПРО САМИХ СЕБЕ. І ХОЧА ВИСМІЮВАТИ ЕКСЦЕСИ ПЕРЕВИЩЕННЯ САМООЦІНКИ ДОСИТЬ ЛЕГКО, ПРОЙТИ ПО ТОНКІЙ ЛІНІЇ МІЖ ФОРМУВАННЯМ ПОВАГИ ДО СЕБЕ (ПОЧУТТЯМ ВЛАСНОЇ ГІДНОСТІ) Й ЕГОЦЕНТРИЗМОМ – У РЕАЛЬНОСТІ СКЛАДНО. НИЖЧЕ ПРЕДСТАВЛЕНІ ДЕЯКІ ПОРАДИ ПРО ПОШУК ВІРНОГО БАЛАНСУ.
      ПРИБЕРЕЖІТЬ ПОХВАЛУ ДЛЯ РЕАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ. ДІТИ РОЗПІЗНАЮТЬ ПОРОЖНІ СЛОВА, КОЛИ НАСТАНЕ ЧАС ІТИ В УНІВЕРСИТЕТ І РОЗВИВАТИСЬ НА НОВОМУ РІВНІ, ЇМ НЕОБХІДНО БУДЕ ПРОБУДИТИ В СОБІ ВНУТРІШНЮ МОТИВАЦІЮ, НЕ ЧЕКАЮЧИ ПРИ ЦЬОМУ ПОСТІЙНОГО ЗВОРОТНОГО ЗВ'ЯЗКУ. «ОДНОМАНІТНА ДІЄТА, ЩО СКЛАДАЄТЬСЯ З НАДУМАНОЇ ПОХВАЛИ, ПЕРЕТВОРЮЄ НАС НА НАРКОМАНІВ ПОХВАЛИ», – КАЖЕ КУПЕР.
       КИНЬТЕ ВИКЛИК СВОЇМ ДІТЯМ, ЦЕ СПРИЯТИМЕ ЇХ РОЗВИТКУ ТА ПРАГНЕННЮ ДО КРАЩОГО, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ ЗАЛИШТЕ МІСЦЕ ДЛЯ УСПІХУ. ЯКЩО ДІТИ НЕ ПРОЙДУТЬ ЗАГАРТУВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ТАКИХ ВИПРОБУВАНЬ, ВОНИ НІКОЛИ НЕ ВІДЧУЮТЬ ЗАДОВОЛЕННЯ Й ГОРДОСТІ. І ЯКЩО ТРУДНОЩІ ВИДАДУТЬСЯ ЇМ НЕПЕРЕБОРНИМИ, ВОНИ ЗДАДУТЬСЯ.
       ДОЗВОЛЬТЕ ЇМ ІНОДІ ЗАЗНАВАТИ НЕВДАЧІ. БАТЬКАМ ВАЖКО БАЧИТИ, ЯК ЇХНІ ДІТИ ПАДАЮТЬ, АЛЕ СТІЙКІСТЬ ЦЕ ЖИТТЄВО ВАЖЛИВА РИСА ХАРАКТЕРУ, ЯКОЇ МОЖНА НАВЧИТИСЬ. «ДІТИ СТРАЖДАЮТЬ, ЯКЩО ЗАРАДИ РОЗВИТКУ ЇХ САМООЦІНКИ МИ ЗАХИЩАЄМО ЇХ ВІД ЖИТТЯ, ВІД ЙОГО РЕАЛЬНОГО УСТРОЮ – АДЖЕ МИ НЕ ЗАВЖДИ ВИГРАЄМО, НЕ ЗАВЖДИ СТАЄМО КРАЩИМИ В УСЬОМУ», – КАЖЕ КУПЕР.
        ДАЙТЕ ДИТИНІ ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДОКИ ВИ ПЕРЕБУВАЄТЕ В ОЧІКУВАННІ ВІД НЕЇ ПЕВНОЇ ПОВЕДІНКИ, ВИ ЛЮБИТЕ І ПРИЙМАЄТЕ ЇЇ БЕЗЗАСТЕРЕЖНО.
ІСТИННЕ ПОЧУТТЯ ВЛАСНОЇ ГІДНОСТІ, ІСТИННА САМООЦІНКА ФОРМУЮТЬСЯ НЕ В ПОСТІЙНОМУ ПОТОЦІ КОМПЛІМЕНТІВ ТА ОПЛЕСКІВ, ВОНИ РОЗВИВАЮТЬСЯ У ПРОЦЕСІ ПІЗНАННЯ ВЛАСНИХ ОБМЕЖЕНЬ І РІВНЯ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ, КОЛИ ДІТИ НАМАГАЮТЬСЯ ВИКОРИСТАТИ ШИРОКІ МОЖЛИВОСТІ, ЩОБ ВИПРОБУВАТИ САМИХ СЕБЕ, Й ВІДЧУВАЮТЬ БЕЗПЕКУ ВІД ТОГО, ЩО ЗНАЮТЬ, ЩО ЇХ ЛЮБЛЯТЬ, НЕ ДИВЛЯЧИСЬ НА ЗРОБЛЕНІ ПОМИЛКИ. УПЕВНЕНІ ДІТИ НЕ ЧЕКАЮТЬ, ЩО СВІТ БУДЕ ОБЕРТАТИСЬ НАВКОЛО НИХ, ОСКІЛЬКИ НАВІТЬ ЗІРКИ Є ЧАСТИНОЮ СУЗІР'ЇВ. УСІ МИ ВІДЧУВАЄМО ВНУТРІШНІЙ КОМФОРТ ВІД УСВІДОМЛЕННЯ СПІЛЬНОСТІ ТА ПРИЧЕТНОСТІ ДО ЧОГОСЬ.

 

 

 

 

 

 

 

ТЕСТ  "ДОБРА МАТИ... ДОБРИЙ БАТЬКО... " 

·                     

·                   

ВАРІАНТИ ВІДПОВІДЕЙ: "ТАК", "НІ", "НЕ ЗНАЮ".1. НА ДЕЯКІ ВЧИНКИ ДИТИНИ ВИ ЧАСТО РЕАГУЄТЕ "ВИБУХОМ", А ПОТІМ ШКОДУЄТЕ ПРО ЦЕ?
2. ДЕКОЛИ ВИ ВДАЄТЕСЯ ПО ДОПОМОГУ АБО ПОРАД ІНШИХ ОСІБ, КОЛИ НЕ ЗНАЄТЕ, ЯК РЕАГУВАТИ НА ПОВЕДІНКУ ВАШОЇ ДИТИНИ?
3. ВАША ІНТУЇЦІЯ І ДОСВІД – КРАЩІ ПОРАДНИКИ У ВИХОВАННІ ДИТИНИ.
4. ДЕКОЛИ ВАМ ТРАПЛЯЄТЬСЯ ДОВІРЯТИ ДИТИНІ СЕКРЕТ, ЯКИЙ НІКОМУ ІНШОМУ НЕ РОЗКАЗАЛИ Б.
5. ВАС ОБРАЖАЄ НЕГАТИВНА ДУМКА ІНШИХ ЛЮДЕЙ ПРО ВАШУ ДИТИНУ?
6. ВАМ ТРАПЛЯЛОСЯ ПРОСИТИ У ДИТИНИ ВИБАЧЕННЯ ЗА СВОЮ ПОВЕДІНКУ?
7. ЧИ ВВАЖАЄТЕ ВИ, ЩО ДИТИНА НЕ ПОВИННА МАТИ СЕКРЕТІВ ВІД СВОЇХ БАТЬКІВ?
8. ПОМІЧАЄТЕ ВИ МІЖ СВОЇМ ХАРАКТЕРОМ І ХАРАКТЕРОМ ДИТИНИ РІЗНИЦЮ, ЯКА ІНОДІ ПРИЄМНО ДИВУЄ ВАС?
9. ВИ НАДТО СИЛЬНО ПЕРЕЖИВАЄТЕ НЕПРИЄМНОСТІ АБО НЕВДАЧІ ВАШОЇ ДИТИНИ.
10. ЧИ МОЖЕТЕ УТРИМАТИСЯ ВІД КУПІВЛІ ЦІКАВОЇ ІГРАШКИ ДЛЯ ДИТИНИ (НАВІТЬ, ЯКЩО МАЄТЕ ГРОШІ) ТОМУ, ЩО ЗНАЄТЕ: ВДОМА ЇХ Є БАГАТО?
11. ВИ ЗНАЄТЕ, ЩО ДО ПЕВНОГО ВІКУ КРАЩИЙ ВИХОВНИЙ АРГУМЕНТ ДЛЯ ДИТИНИ — ФІЗИЧНЕ ПОКАРАННЯ (ПАСОК).
12. ВАША ДИТИНА САМЕ ТАКА, ПРО ЯКУ ВИ МРІЄТЕ.
13. ВАША ДИТИНА ЗАВДАЄ ВАМ БІЛЬШЕ ТУРБОТ, АНІЖ РАДОЩІВ.
14. ЧИ ЗДАЄТЬСЯ ВАМ, ЩО ВАША ДИТИНА НАВЧАЄ ВАС ПО-НОВОМУ ДУМАТИ, ПОВОДИТИСЯ?
15. ЧИ БУВАЮТЬ У ВАС ПРИКРОЩІ З ВАШОЮ ДИТИНОЮ?

ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТІВ: ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "ТАК" НА ЗАПИТАННЯ 2,4, 6, 8, 10, 12,14 І ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "НІ" НА ЗАПИТАННЯ 1, З, 5, 7, 9, 11, 13 І 15 НАРАХУЙТЕ СОБІ ПО 10 БАЛІВ, ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "НЕ ЗНАЮ" НА БУДЬ-ЯКЕ ЗАПИТАННЯ — ПО 5 БАЛІВ. ПІДРАХУЙТЕ ЗАГАЛЬНУ СУМУ.

100-150 БАЛІВ. У ВАС ВЕЛИКІ ЗДІБНОСТІ ДО ПРАВИЛЬНОГО РОЗУМІННЯ СВОЄЇ ДИТИНИ. ВАШІ СУДЖЕННЯ І ПОГЛЯДИ — ДОБРІ СОЮЗНИКИ У РОЗВ'ЯЗАННІ РІЗНИХ ВИХОВНИХ ПРОБЛЕМ. ЯКЩО Й НА ПРАКТИЦІ ВАША ПОВЕДІНКА ВІДКРИТА, СПОВНЕНА ТЕРПЛЯЧОСТІ, ВАС МОЖНА ВИЗНАТИ ЗА ПРИКЛАД ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ. ДО ІДЕАЛУ ВАМ НЕ ВИСТАЧАЄ ОДНОГО НЕВЕЛИЧКОГО КРОКУ. НИМ МОЖЕ СТАТИ ДУМКА ВАШОЇ ДИТИНИ. РИЗИКНІТЬ, СПРОБУЙТЕ ЇЇ З'ЯСУВАТИ.

50-99 БАЛІВ. ВИ — НА ПРАВИЛЬНОМУ ШЛЯХУ ДО КРАЩОГО РОЗУМІННЯ ВЛАСНОЇ ДИТИНИ. СВОЇ ТИМЧАСОВІ ТРУДНОЩІ АБО ПРОБЛЕМИ З ДИТИНОЮ ВИ МАЄТЕ РОЗВ'ЯЗАТИ, ПОЧИНАЮЧИ З СЕБЕ. І НЕ НАМАГАЙТЕСЯ ВИПРАВДОВУВАТИСЯ БРАКОМ ЧАСУ АБО ХАРАКТЕРОМ ВАШОЇ ДИТИНИ. Є КІЛЬКА ПРОБЛЕМ, НА ЯКІ ВИ МАЄТЕ РЕАЛЬНИЙ ВПЛИВ, А ТОМУ СПРОБУЙТЕ ЦЕ ВИКОРИСТАТИ. НЕ ЗАБУВАЙТЕ, ЩО РОЗУМІТИ — НЕ ЗАВЖДИ ПРИЙМАТИ. НЕ ЛИШЕ ДИТИНУ, А Й ВЛАСНУ ОСОБИСТІСТЬ.

0-49  БАЛІВ. ЗДАЄТЬСЯ, МОЖНА БІЛЬШЕ СПІВЧУВАТИ ВАШІЙ ДИТИНІ, АНІЖ ВАМ, ОСКІЛЬКИ ЇЇ МАТИ НЕ СТАЛА ДРУГОМ І ПРОВІДНИКОМ НА ВАЖКОМУ ШЛЯХУ ЗДОБУТТЯ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ. АЛЕ ЩЕ НЕ ВСЕ ВТРАЧЕНО. ЯКЩО ВИ Й СПРАВДІ ХОЧЕТЕ ЩОСЬ ЗРОБИТИ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ, СПРОБУЙТЕ ІНАКШЕ. МОЖЛИВО, ВИ ЗНАЙДЕТЕ КОГОСЬ, ХТО ВАМ У ЦЬОМУ ДОПОМОЖЕ СВОЄЧАСНИМИ ПОРАДАМИ. ЦЕ НЕЛЕГКО, ЗАТЕ У МАЙБУТНЬОМУ ОБЕРНЕТЬСЯ ВДЯЧНІСТЮ І ЩАСЛИВИМ ЖИТТЯМ ВАШОЇ ДИТИНИ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·                    ЯК РОЗВИНУТИ САМОСТІЙНІСТЬ У ДІТЕЙ

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

                                                          «ЛЮДИНА НЕ МОЖЕ БУТИ ВІЛЬНОЮ,

                                                           ЯКЩО ВОНА НЕ САМОСТІЙНА».

                                                                                     М.МОНТЕССОРІ

1.ВИЗНАЙТЕ ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ І ЇЇ НЕДОТОРКАННІСТЬ.

2.СПРИЯЙТЕ ФОРМУВАННЮ АДЕКВАТНОЇ САМООЦІНКИ. ЛЮДИНА З НИЗЬКОЮ САМООЦІНКОЮ ПОСТІЙНО ЗАЛЕЖНА ВІД ЧУЖОЇ ДУМКИ. ФОРМУВАННЯ САМООЦІНКИ ДИТИНИ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД  ОЦІНЮВАННЯ ЇЇ БАТЬКАМИ, ТОМУ ЩО В ЦЬОМУ ВІЦІ ДИТИНА ЩЕ НЕ ВМІЄ ОЦІНИТИ СЕБЕ САМА.

3.ЗАЛУЧАЙТЕ ДО РЕАЛЬНИХ СПРАВ СІМ'Ї. МОЖНА ПРОВОДИТИ МІНІ-НАРАДИ ЗА УЧАСТЮ ВСІХ ЧЛЕНІВ РОДИНИ, СПІЛЬНО ПЛАНУВАТИ СІМЕЙНІ СПРАВИ.

4.РОЗВИВАЙТЕ СИЛУ ВОЛІ ДИТИНИ. НАВЧАЙТЕ СМІЛИВОСТІ, ВИТРИВАЛОСТІ, ТЕРПЛЯЧОСТІ, ДОКЛАДАТИ ЗУСИЛЬ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ МЕТИ.

5.НАВЧАЙТЕ ПЛАНУВАТИ. СКЛАДАЙТЕ ПЛАН ДІЙ. ВЕЛИКУ І СКЛАДНУ СПРАВУ ВЧІТЬ РОЗБИВАТИ НА РЯД КОНКРЕТНИХ ДІЙ.

6.ПРИВЧАЙТЕ ДО ПРАЦІ ЯКОМОГА РАНІШЕ. ДИТИНА МАЄ ЗНАТИ СВОЇ ДОМАШНІ ОБОВ'ЯЗКИ, ВМІТИ ВИКОНУВАТИ ДОРУЧЕННЯ.

7.ВЧІТЬ СПІЛКУВАННЯ З ІНШИМИ ДІТЬМИ, ДОРОСЛИМИ ЛЮДЬМИ. ПРИ ЦЬОМУ ПАМ’ЯТАЙТЕ – МОДЕЛЬ БАТЬКІВСЬКОЇ ПОВЕДІНКИ СПРИЙМАЄТЬСЯ ДИТИНОЮ ЯК ЗРАЗОК ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ.

8.ФОРМУЙТЕ МОРАЛЬНІ ЯКОСТІ: ДОБРОТУ, ПОРЯДНІСТЬ, СПІВЧУТТЯ, ВЗАЄМОДОПОМОГУ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

 

·                     ЯК ОЦІНЮВАТИ ШКІЛЬНІ УСПІХИ СВОЇХ ДІТЕЙ 

Поради спеціалістів

Правило 1. : заспокойтесь. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.

Правило 2. Не поспішайте. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.

 

Правило 3. Безумовна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі.

 

Правило 4. : не бийте лежачого. Двійка, а для когось і сімка – достатнє покарання, тому недоцільно двічі карати за одні і ті ж помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

 

Правило 5. : щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.

 

Правило 6. : вибирайте найголовніше, порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.

 

Правило 7. : головне : хваліть – виконавця, критикуйте – виконання. Дитина схильна будь-яку оцінку сприймати глобально, вважати, що оцінюють всю її особистість. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

 

Правило 8. – найважче : оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та неуспіхами сусідського Івана.

 

Правило 9. : не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.

 

Правило 10 : виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.
ПРОФІЛАКТИКА ГРИПУ 

Пам'ятка з профілактики грипу та інших гострих респіраторних інфекцій (ГРІ)

ГРІ — це велика група гострих вірусних захворювань, які характеризуються повітряно-крапельним шляхом передачі та переважним ураженням верхніх дихальних шляхів. Грип є найбільш поширеним гострим респіраторним вірусним захворюванням, особливість якого у надзвичайно швидкому поширенні і вираженій інтоксикації. Механізм передачі вірусу грипу — повітряно-крапельний. Грип може призвести до тяжких ускладнень з боку легеневої, серцево-судинної, нервової, ендокринної систем.

Профілактика захворювань.

Профілактичні заходи спрямовані насамперед для підвищення резистентності організму до дії збудників грипу, а також інших ГРІ та ГРЗ.

Ефективними, особливо у період підвищення захворюваності, фахівці відзначають наступні методи профілактики:

§  повноцінне харчування з включенням вітамінів у природному вигляді;

§  загартовування та часте провітрювання приміщень;

§  вживання загальнозміцнюючих та тонізуючо-імуномодулюючих препаратів та препаратів цілеспрямованої імуностимулюючої дії.

Високоефективними є рекомендації загального санітарно-гігієнічного спрямування, зокрема:

§  Часто мити руки з милом, особливо після відвідування;

§  Прикривати ніс та рот хустинкою (або одноразовими серветками), особливо при кашлі та чиханні;

§  Широко застосовувати засоби нетрадиційної (народної) медицини, гомеопатичні препарати, оксолінову мазь.

На що необхідно звернути увагу:

§  Існують деякі особливості клінічного перебігу грипу у різних вікових группах. У дітей молодшого віку передусім можуть з'явитися симптоми нейротоксикозу (блювання, судоми) навіть на тлі субфебрильної температури тіла. У осіб похилого віку на тлі ГРВІ загострюються серцево-судинні захворювання, активуються хронічні вогнища інфекції, що суттєво впливає на клінічні прояви грипу.

§  Захворювання здебільшого починається гостро, з проявів загальної інтоксикації (озноб, відчуття жару, сильний головний біль, біль в очах). Хворого турбують загальна слабкість, ломота в попереку, крижах, суглобах, м'язовий біль, порушується сон. Привертає увагу вигляд обличчя хворого: гіперемія, одутлість, блискучі очі — загалом воно нагадує обличчя заплаканої дитини. Інкубаційний період при грипі коливається від декількох годин до 3 діб.

§  Здебільшого на другу добу хвороби з'являється сухий кашель, починає турбувати біль у грудях. На 3-5 добу кашель м'якшає, з'являється незначна кількість слизового мокротиння. Носове дихання порушене через набряк слизової оболонки.

§  Вже в перші години температура тіла може сягати 39-40°С, утримуватись на такому рівні 2-3 доби. Проте, якщо в подальшому гарячка продовжується або розвивається її друга хвиля (загалом триває довше 5-7 діб), це свідчить про розвиток бактеріальних ускладнень.

§  Лікування ГРВІ та грипу є складною проблемою, тому його має визначати лікар. Не потрібно займатись самолікуванням, це небезпечно! При своєчасному і правильному лікуванні хвороба закінчується повним одужанням.

Прес-служба МОЗ України

 


 

3. ТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ В СІМ'Ї

 

Не купуйте працю

 

      Коли дитина стає старше , йому можна давати складніші завдання , за які батьки будуть його заохочувати. Трудове виховання полягає в тому , щоб не змушувати дитину , а стимулювати його до роботи .
      Але це зовсім не означає те , що батьки будуть купувати його працю. Звичайно , до таких методів теж іноді доводиться вдаватися , але тільки в тих випадках , коли малюк виконує відповідальну і важку роботу. В інших випадках йому потрібно пояснювати , що він є таким же членом сім'ї , тому він виконує функції нарівні з батьками , щоб вони могли більше відпочивати і проводити з ним час . Наприклад , можна привчити дитину завжди витирати пил , коли мама і тато займаються прибиранням . Ця робота не складна , але при цьому , малюк буде розуміти , що батькам без нього не обійтися і відчувати себе необхідним в сім'ї.
       Коли діти стають старші , їх потрібно починати привчати до роботи на кухні. Звичайно ж , все потрібно робити під наглядом батьків . Також не радять давати дітям гострі і важкі ножі . Але це не заважає дати дитині ніж , щоб він відрізав сир або ж покришив овочі , які легко нарізати (наприклад , варену моркву ) . Під час приготування страви варто розповідати дитині , що саме ви робите , які інгредієнти потрібні і що вийде.
       Трудове виховання має бути для дитини не тягарем , а цікавим заняттям. Під час роботи по дому ви можете розповідати малюкові казки , перетворювати все на гру . Головне , щоб йому було приємно і цікаво допомагати своїм батькам

 



Немає коментарів:

Дописати коментар